Hej,
Mitt första inlägg... Jag ska platsbygga en familjesäng i gästhuset, och det vill jag ju göra snyggt. Rummet är 213 cm där långsidorna ska vara, och min tanke är att så säga göra två loftsängar direkt i väggen utan stödben. Alltså regla upp på väggen och ha tre reglar som sängen vilar på, sen en fjärde regel att sätta en mdf-platta utåt för snyggheten. Men i och med att rummet är 213 och sängen 200, hur reglar jag bäst i väggarna på kortsidorna?