Ja, dålig färg finns det gott om tyvärr... Många fallgropar. Men säkra kort är ju att använda det som har fungerat i några hundra år Det blev en bra budgetvariant genom att vi spädde färgen. Har nog målat hela panelen för under 1000-lappen
Pigmentet i färgen lär väl inte tillföra nån livslängd, men det gör nog linoljan och om 50 eller 100år fäster förhoppningsvis slamfärg på ytan om nån vill måla om fasaden
Pigmentet i färgen lär väl inte tillföra nån livslängd, men det gör nog linoljan och om 50 eller 100år fäster förhoppningsvis slamfärg på ytan om nån vill måla om fasaden
Nej, pigmentet är bara för utseendet. Vi ska försöka få ihop nyansen på den nya panelen när vi målar över den 70 år gamla slamfärgen på resterande panel som vi behåller - ska bli spännande minst sagt