Patrik_Hed skrev:
Har du påpekat bristerna för hyresvärden?

//Patrik
Verkar som han bara gnäller:

"Mvh en som funderar på att ta lite fotografier och skicka till hyresgästföreningen inför årets hyresförhandling."

En egen tjänad krona är mer värd än den samlade kronan.
(Kasst ordspråk jag kom på just nu :P )

Patrik_Hed skrev:
Har du påpekat bristerna för hyresvärden?

//Patrik
Både jag och flera grannar har tagit upp en lång rad olika brister och diverse regelbrott men hyresvärden har valt att inte göra något åt saken och det är inte bara småsaker utan även mögel och pågående vattenskador det handlar om.
Blindnit skrev:
...
Är de inte bättre att hålla käft om du inte har något vettigt att tillförafacepalm1.gif

Okej, ja mer kan du ju inte göra.

//Patrik

Gör vad jag kan för att sätta press på hyresvärden, bara tråkigt att det ska behöva sluta med rättsliga tvister för att få bl.a vattenskada i badrum åtgärdat :/

A
Har du ett vattenskadat badrum så är det väl försäkringsbolagets sak, inte hyresvärdens

Hyreslägenhet så mitt försäkringsbolag skulle inte ta i det ens med tång då jag inte är vållande till skadan utan det är fuktspärren som är otät.

Redigerat:
Flytta och lägg tiden på något bättre.

Tanken har funnits men trivs djävligt bra med både grannarna, läget och området å nästan allting inklusive jobbet ligger inom 10min avstånd.
Dessutom, var hittar man en lägenhet som håller 24grader året runt?

I Gävle, ungefär (läs ganska exakt) där jag bor. :)

//Patrik

tjaboo skrev:
Är de inte bättre att hålla käft om du inte har något vettigt att tillföra[bild]
Sannolikt är det så.

Patrik_Hed skrev:
I Gävle, ungefär (läs ganska exakt) där jag bor. :)

//Patrik
Det fanns/finns en i Hässleholm med.
Allt beror på hur man ställer in termostaten ;)
Tror original på kranen innanför var 2 fast den gick till 9, lätt ändrat.

stackars elektriker....som irrat omkring i den mörklagda källaren, för att klura ut vilken tråd/dosa felet kan vara , då proppen går sönder ideligen. Sent på kvällen tillika = övertid, och doslocken har han säkert trampat på flera gånger, så av dom är det endast smulor vid det här laget, snälla Ni, ha lite förståelse.....

tjaboo skrev:
Tanken har funnits men trivs djävligt bra med både grannarna, läget och området å nästan allting inklusive jobbet ligger inom 10min avstånd.
Dessutom, var hittar man en lägenhet som håller 24grader året runt?
detta visar på ytterligare fel, då Du förmodligen bor ovanpå pannrummet/tvättrummet, och husägaren satt termostaten där. Tänk på de grannar som bor högre upp i huset med dålig isolering, som endast har 16 grader.....men hyran är låg.....

saturnus skrev:
detta visar på ytterligare fel, då Du förmodligen bor ovanpå pannrummet/tvättrummet
:rolleyes: under min lägenhet finns bara tomma oanvända ouppvärmda källarlokaler, pannrummen tömdes för 7år sen och oljeeldningen försvann långt innan dess däremot har jag mycket elprodukter igång i min lägenhet och isoleringen är god.
När fjärrvärmen nyligen stängdes av under 20timmar sjönk temperaturen i mitt vardagsrum med mindre än 2grader.
men hyran är låg.....
Vad vet du om de?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.