Hej,

Någon som har kopplat in en LK S2 NO?

Ska 24v fas in på plint 1 och
24v neutral på plint 2?

Sedan kabel till ställdon på 4, genom ställdon och till neutralplint?
 
Det stämmer ej med kopplingsschemat som man hittar hos LK.

Där matas termostaten med 24 VAC via plint 2 och 4. Och styrdonet ansluts mellan plint 1 och 4.
 
R roli skrev:
Det stämmer ej med kopplingsschemat som man hittar hos LK.

Där matas termostaten med 24 VAC via plint 2 och 4. Och styrdonet ansluts mellan plint 1 och 4.
Kan du länka till detta?
 
Sitter på bussen med mobilen och med den är det svårt (jag lyckas inte…) att skicka länken till beskrivningen. Men den finns att hitta hos golvvarmebutiken.se.

Lyckas du inte hitta den så kan jag försöka fixa det när jag är hemma (om minnet inte sviktar)…
 
Tack, ja, det ser ut som du säger. Fas på 4, nolla på 2 och till ställdon på 1. Har du själv kopplat in en sådan?
 
Ja, jag har ersatt en trasigt äldre Wirsbo termostat med en sådan. Blev billigare med en termostat som redovisar temperaturen digitalt än en "original" Wirsbo termostat.
 
  • Gilla
Line_out
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.