Hej.
Kika på bilder.
Har någon koll på om man kan montera av denna koppling på något sätt.
Jag har testat allt jag kan komma på dessutom med våld och försökt att mecka loss den men en liten skruvmejsel.
Kan det vara så illa att detta är en engångskoppling? Vatette har ju något liknande som jag inte heller lyckas montera av. Jag är medveten att plastverktyget är för push-fit och inte ämnat för kopplingen i fråga.
Tacksam för experthjälp!

• Plaströr med metallkopplingar och ett grått plastverktyg på brun yta, diskussion om hur man monterar av kopplingen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvådelad mässingskoppling i isärplockat läge, visas på LK Systems webbplats. Används för rörmontering och installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inga anslutningar som går att ta bort och återmontera. Det som gäller att klippa pexen och montera nya om du skall korta längden på rören.

T tobben87 skrev:
Det är inga anslutningar som går att ta bort och återmontera. Det som gäller att klippa pexen och montera nya om du skall korta längden på rören.
Yes antog det. Tänkte att med lite pill och uppfinning kanske man skulle kunna få loss kopplingen. Jag har dessutom försökt att bocka ut vingarna och dra loss den men den sitter som berget trots att den kan leka fint mm.

Krilleman
C charl_6 skrev:
Yes antog det. Tänkte att med lite pill och uppfinning kanske man skulle kunna få loss kopplingen. Jag har dessutom försökt att bocka ut vingarna och dra loss den men den sitter som berget trots att den kan leka fint mm.
Precis som @tobben87 redan nämnt, detta är ingen koppling som går att demontera och återmontera.

Bara klippa bort och börja om tråkigt nog...

• Gilla
charl_6
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.