Hej! Hittade online en istappsslinga på Claes Ohlsons i fin varmvit färg för lagom pris. Kommer till affären och den är ju verkligen hemsk gulorange färg? Sneglar på den kallvita som lyser blått? Fick kalla fötter. Nån som har dessa, ser de bra ut ute i det vilda?
Eller tips på annan slinga som är varmvit ej orange. Helst av allt om nån har fina eller fula bilder/jämförelser att delge från verkligheten 🙂

Har du lust att länka till istappsslingan?

Pernilla Bengtsson3 Pernilla Bengtsson3 skrev:
Självklart, [länk]
Jag har precis köpt 4st sådana slingor. Jag har dock inte hunnit sätta upp dem än.
Jag håller med om att de lyser hemskt gulorange men det får funka ändå 😋
Jag köpte även en 15m vanlig slinga i samma serie som jag lindat min flaggstång med.
Den kan jag gå ut och försöka fota strax.
Istappsslingorna åker förhoppningsvis upp i helgen.

I övrigt verkar de väldigt rejäla och ser ut att hålla mycket hög kvalité med sina gummibeklädda kablar.

• En flaggstång lindad med gulorange ljusslinga lyser upp natthimlen framför ett mörkt trähus omgiven av snö och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
S SirKnasen skrev:
Jag har precis köpt 4st sådana slingor. Jag har dock inte hunnit sätta upp dem än.
Jag håller med om att de lyser hemskt gulorange men det får funka ändå 😋
Jag köpte även en 15m vanlig slinga i samma serie som jag lindat min flaggstång med.
Den kan jag gå ut och försöka fota strax.
Istappsslingorna åker förhoppningsvis upp i helgen.

I övrigt verkar de väldigt rejäla och ser ut att hålla mycket hög kvalité med sina gummibeklädda kablar.
Snyggt! Ser mycket bättre ut där än i butik. Har du orken sen lägg gärna ut bild hur det blev med istappsslinga 😀

Pernilla Bengtsson3 Pernilla Bengtsson3 skrev:
Snyggt! Ser mycket bättre ut där än i butik. Har du orken sen lägg gärna ut bild hur det blev med istappsslinga 😀
Jag tyckte med det såg riktigt illa/orange ut i butiken men väl uppe på flaggstången så blev det helt OK.
Jag lägger upp en bild på istappsslingorna med när de kommit upp.

• Gilla
Pernilla Bengtsson3
  • Laddar…
Nu har jag ju inte världens bästa mobilkamera men här kommer de utlovade bilderna.
Jag börjar tro att det kanske har kommit en uppdaterad version av ljusslingorna som inte är lika orangea som visningsexemplaren i butikerna.
Grannen var över och pratade när jag hängde upp slingorna och sa att han hade köpt dessa slingor tidigare år från Clas Ohlson och vad jag kan se lyser hans slinga mer orange än mina.
Jobbigt om man vill komplettera slingor om något år och det är en annan färgnyans.

En upplyst husfasad med ljusslingor i vintermiljö, slingan lyser med ett klart gult sken på kvällen.
Skapa konto
Julbelysning med vita ljus slingrar sig kring ett hus och en stolpe i snöigt landskap, omgiven av skog under en mörk himmel.
Skapa konto

• Gilla
Pernilla Bengtsson3
  • Laddar…
S SirKnasen skrev:
Nu har jag ju inte världens bästa mobilkamera men här kommer de utlovade bilderna.
Jag börjar tro att det kanske har kommit en uppdaterad version av ljusslingorna som inte är lika orangea som visningsexemplaren i butikerna.
Grannen var över och pratade när jag hängde upp slingorna och sa att han hade köpt dessa slingor tidigare år från Clas Ohlson och vad jag kan se lyser hans slinga mer orange än mina.
Jobbigt om man vill komplettera slingor om något år och det är en annan färgnyans.

[bild][bild]
Fantastiskt fint! Jag kommer satsa på likadana :) Får hoppas denna nyans håller så man kan utöka med fler till gården framöver.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.