Fogade i lördags med ljusgrå fog. Problemet är att på det vita kaklet är det mörkgrå. Men det som landa på backen är ljust. Håller upp en klump emot kaklet på en av bilderna. och även det som är fogat på pelaren är ljusare.
Någon som har en ide vad som har hänt? Kan ju inte vara blandningen eftersom det som landa på golvet är ljust. Sen fick jag för mig att jag tvättat för mkt. Men då borde det bli ljusare? sen så är pelaren ljus och den tvätta jag varken mer eller mindre än resten.
Frågan är ju vad som har hänt och vad jag kan göra åt saken nu? vill helst inte riva bort fogen och göra om det.
Någon som har en ide vad som har hänt? Kan ju inte vara blandningen eftersom det som landa på golvet är ljust. Sen fick jag för mig att jag tvättat för mkt. Men då borde det bli ljusare? sen så är pelaren ljus och den tvätta jag varken mer eller mindre än resten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågan är ju vad som har hänt och vad jag kan göra åt saken nu? vill helst inte riva bort fogen och göra om det.
Fogen blir mörkare på kaklet eftersom kaklet suger ur fukten mer än på din klinkerpelare eftersom klinker är mycket hårdare än kakel och därav suger inte lika mycket och således ljusare fog.
Rekommenderar alltid vit fog då ljusgråa fogar blir inte ljusgrå på kakel, mer åt det gråa hållet som du har på dina bilder. Det fabrikat som blir ljusast grå är enligt min mening en fog som heter Schönox TD.
Rekommenderar alltid vit fog då ljusgråa fogar blir inte ljusgrå på kakel, mer åt det gråa hållet som du har på dina bilder. Det fabrikat som blir ljusast grå är enligt min mening en fog som heter Schönox TD.
Att man inte fick reda på det innan :/ Jaja man lär sig av sina misstag! tack för hjälpen. Då får jag leva med min mörka fog eller finns det något man kan göra? förutom att ta bort den. Men hade man tagit vit fog så hade den blivit ljusgrå?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 774 inlägg
Det relaterar ju även till omgivande färg, har man en vit platta så ser allt grått mörkare ut, hade plattan varit svart hade den sett vit ut.
Klicka här för att svara