Hej, har en fundering.... Jag har en dubbel ljusbrytare i badrummet. För en veckan sedan slutade den att fungera men stundtals fungerar den som den ska.
Tog loss den för att kolla och när man håller den horisontellt tenderar den att fungera oftare, nästan alltid. Till skillnad från vertikalt (som den sitter monterad på vägg).
Glapp i brytaren tänker jag då så jag köpte en ny brytare och kopplade in precis som den gamla med samma fenomen...
Trådar sitter fast, både i brytaren och plejd.
Installerat av fackman vet jag.

Denna har fungerat innnan varje gång utan problem och den andra knappen fungerar som den ska varje tryck.

Vad kan vara potentiella fel?

Att det blir fel i en brytare är mycket ovanligt men att det blir fel på en Plejd, eller någon liknande produkt, är vanligare. Så det mest troliga är att det är fel på Plejden.

E elmont skrev:
Att det blir fel i en brytare är mycket ovanligt men att det blir fel på en Plejd, eller någon liknande produkt, är vanligare. Så det mest troliga är att det är fel på Plejden.
Ja, känns så.... Kanske glapp i plejden... kan man öppna dessa utan att förstöra dom?

Kanske garanti på grejorna. Hör med elektrikern som installerade prylarna.

Att ge sig in i små dimmerenheter för att fixa något fel brukar aldrig ge något.

• Gilla
henrik_86
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.