Vad får det kosta?

Det finns ju DMX prylar, men det blir ju inte jättebilligt, men där verkar det ju finnas alla möjligheter att bygga det du önskar.

Edit; Mikael_L hann visst före.

Stort tack för input!

LC2412 som Mikael_L föreslår ser intressant ut. Den har lite fler spakar och reglage än vad jag behöver - skulle egentligen vilja ställa in alltihop en gång för alla och sedan inte behöva skruva på det igen. Så dip-switchar och/eller inställning via ett webbgränssnitt eller liknande hade egentligen varit tillräckligt. Men man kan väl göra önskad inställning på alla spakarna och gömma enheten i ett skåp, antar jag. Så ja, det kan nog fungera. Kostnadsmässigt verkar man få mycket för pengarna, den nivån och lite till är okej om det krävs.

Pumba skrev:
Vad får det kosta?
Det finns ju DMX prylar, men det blir ju inte jättebilligt, men där verkar det ju finnas alla möjligheter att bygga det du önskar.
Hade tänkt mig lite färgade LED-lampor, en roterande liten spegelboll med nåt som lyser på den, och kanske en laser av något slag. Samt styrningen. Alltihop ska helst rymmas inom ett par tiotusenlappar.

DMX eller ej har jag ingen stark uppfattning om, men lasrar och mutlifärgade LED-enheter som är gjorda för ändamålet (kallas "effekter" har jag nu förstått, tack för hjälpen) verkar vilja ha just DMX-signal, så gissningsvis ska det nog vara det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.