2 451 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ljuddämpning i "skränigt" v-rum
Ecophone funkar utmärkt som absorbenter för att få ner efterklangstiden i rummet. Framförallt i registret runt 500-7000 Hz nånstand mellan tummen och pekfingret... I köket har du inte samma ljud för där har du förmodligen skåp på väggarna vilket diffuserar ditt ljud något...Skivor i tak...en filt på väggen.-)...
Matta funkar för att få bort reflexer....
Du limmar fast skivorna med kakelfix eller kakellim i taket om du inte vill göra ett separat bärverk..Använd dig av Kant E plattor för att få justare skarvar..Kant A kan se lite lattjo ut om du limmar dock inte om du sätter det i bärverk...
Jag kan gissa att du har problem med tidiga reflexer i hörnen vägg-vägg, tal-vägg och vägg-golv...
Du vill förmodligen ha sparsmakad möblering och detta är ju den direkta orsaken till den mysko efterklangen tyvärr... Och skall du göra taket gör hela det ser något bättre ut...
Alternativt kan man göra helmholtsabsorbengter men då e vi inne på tuffare prylar och överkurs......
Matta funkar för att få bort reflexer....
Du limmar fast skivorna med kakelfix eller kakellim i taket om du inte vill göra ett separat bärverk..Använd dig av Kant E plattor för att få justare skarvar..Kant A kan se lite lattjo ut om du limmar dock inte om du sätter det i bärverk...
Jag kan gissa att du har problem med tidiga reflexer i hörnen vägg-vägg, tal-vägg och vägg-golv...
Du vill förmodligen ha sparsmakad möblering och detta är ju den direkta orsaken till den mysko efterklangen tyvärr... Och skall du göra taket gör hela det ser något bättre ut...
Alternativt kan man göra helmholtsabsorbengter men då e vi inne på tuffare prylar och överkurs......
Akustiker är det bra arvodde på....Men med måtten på rummet så kan vi beräkna resonansfrekvenserna ju...Gör vi det gratis?? Ja det kan vi välpoiu skrev:
Men man får betala för beräkningen av resonatorn. 
En komplikation är väl att det gissningsvis är ett pulpettak med full takhöjd.
En annan variant är väl panel absorbenter/resonatorer kommmer inte ihåg vad de heter oil cloth eller nått. Om jag minns rätt gick det att använda skivor också.
En komplikation är väl att det gissningsvis är ett pulpettak med full takhöjd.
En annan variant är väl panel absorbenter/resonatorer kommmer inte ihåg vad de heter oil cloth eller nått. Om jag minns rätt gick det att använda skivor också.
Klicka här för att svara