var är det lämpligast att placera en ljuddämpare i en frånluftfläkt som för ett oherrans massa oväsen, närmast fläkten eller frånluftsventilen ?
/cazet
 
Är inte så känsligt avr du placerar ljuddmäparen, mer beroende på var det är plats.
Man brukar dock sätta ljuddämparen närmast fläkten.

Kolla bara så att det inte är något fel på fläkten (kullager etc.) innan du sätter dit ljuddämparen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.