Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Men inte mer undertryck än i huset?
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Om du drar varm inomhusluft genom trossbotten ner i den kallare krypgrunden finns risk för kondens och större problem.
Kanske bättre att åtgärda det som luktar som i många fall beror att det är fuktigt i krypgrunden, endera med värme eller en avfuktare.
Protte
Kanske bättre att åtgärda det som luktar som i många fall beror att det är fuktigt i krypgrunden, endera med värme eller en avfuktare.
Protte
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Jo jag vet att det finns en viss risk att dra ner varm luft från bodelen till en krypgrund. Det tycks dock vara en standardåtgärd tillsammans med avfuktare vid lukt från grund eller trossbotten, pga tex impregnerade syllar.
Jag mäter fuktigheten i grunden på fyra platser (80 m2) så jag kommer ha full koll på om mitt planerade tilltag höjer fuktigheten. Min Kondensavfuktare slår till vid RF 74 procent.
Jag mäter fuktigheten i grunden på fyra platser (80 m2) så jag kommer ha full koll på om mitt planerade tilltag höjer fuktigheten. Min Kondensavfuktare slår till vid RF 74 procent.
Fläkten sitter i krypgrunden och trycker ut luften. Tänkte bygga som ett T där jag suger ut från två platser.
Jag har idag två stycken badrumsfläktar (pax modell 53db) som vispar runt luften genom hjärtmuren. Jag kan, om jag anstränger mig, höra fläktarna i bodelen.
Jag är därför mån om att ljuddämpa EC-fläkten som ska skapa undertryck.
Jag har idag två stycken badrumsfläktar (pax modell 53db) som vispar runt luften genom hjärtmuren. Jag kan, om jag anstränger mig, höra fläktarna i bodelen.
Jag är därför mån om att ljuddämpa EC-fläkten som ska skapa undertryck.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläktar"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden