Jag har ett avluft spirorör 160mm ca 2.5m mellan ftx och utbås och upptäckte (klantigt) efter montering o igångkörning att det låter ganska mycket från det (utifrån) när man kör på normalläge på fläktarna.
Vad tror ni om det? Kan man behålla något av strukturen i spiroröret genom att göra så ? Kommer det funka? Blir nog svårt att sätta dit en fast ljuddämpare, man skulle kunna sätta dit en flexibel men vet inte om den är tillräckligt effektiv. https://soliduct.se/fl-160-1200-plast.htm