Hej,
Vi bor trångt och saknar sovrum så nu funderar jag på att dela av tv-rummet genom att sätta upp en vägg med dörr för att skapa ett till litet sovrum.
Bredden på rummet blir ca 2 m, längden blir nog ca 4 m (har ej mätt längden än). Fönster kommer finnas i det rummet.
Kommer rummet bli för trångt? Inte ultimat men för att skapa ett till sovrum och inte behöva ta banklån för utbyggnad (än).
Vill även göra det men det kommer kosta runt 1-1,5 miljon antar jag. Vill allra helst bygga ut ca 60 kvm med 2 sovrum och ett mindre badrum.
Men ”så länge”, vad säger ni? Några tips och idéer?

BirgitS
Där jag växte upp i villor från 60-talet så var det vanligt med sovrum som var 7 kvm. Det gick bra att få in säng, skrivbord, 60 cm bred garderob och en bokhylla.

Tänk på ventilationen bara.

• Gilla
JennieDalarna och 1 till
  • Laddar…
S
Mitt rum jag hade som barn var 2x4m med en dörr i mitten på 4m väggen. Fick precis in en 2m säng mot ena kortväggen.

• Gilla
JennieDalarna
  • Laddar…
Det viktigaste är ändå att barnet får möjlighet till privat del, fönster och att kunna stänga sin dörr. Storleken har mindre betydelse.

• Gilla
JennieDalarna och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Sängen monterar man med fördel upp mot taket i små sovrum, alternativt en utfällbar säng.

• Gilla
JennieDalarna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.