Problemet ser ut så här:
Displayen har "kackat" ur.
Kan man sätta in en liknande som vi har till toalettgolvet, vi är inte i behov av en massa inställningar, bara värme på/av och grader.
Vad bör man tänka på vid köp av termostat?
Mvh P-A
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Displayen har "kackat" ur.
Kan man sätta in en liknande som vi har till toalettgolvet, vi är inte i behov av en massa inställningar, bara värme på/av och grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad bör man tänka på vid köp av termostat?
Mvh P-A
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Det som gäller är att givaren i golvet passar ihop med elektronikenheten på väggen. Är den rätt installerad ska det vara enkelt att hala upp givaren ur sitt rör. Då kan du byta till valfri ny termostat med givare. Annars behöver du hitta information om din gamla termostat och vilken resistans din givare har och försöka hitta en termostat som passar.
Tackar, jo, givaren går att dra upp, då skall jag se om det finns lösa givare att få tag i på en Söndag..... Tack igenBo.Siltberg skrev:
Det som gäller är att givaren i golvet passar ihop med elektronikenheten på väggen. Är den rätt installerad ska det vara enkelt att hala upp givaren ur sitt rör. Då kan du byta till valfri ny termostat med givare. Annars behöver du hitta information om din gamla termostat och vilken resistans din givare har och försöka hitta en termostat som passar.
Äldsta grabben som är elingenjör fick jag bara ett enklare svar av:
- Gör som du brukar pappa, testa, vad kan gå fel. Tror att han är lite oimponerad av min avsaknad av respekt för el.
Mvh P-A
Klicka här för att svara