5 563 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Liten el fråga angående kulodosa
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Kulodosor i urfrästa taklister... tjusigt. 
Sedan får man väl se hur det går att dra i trådar i en slang som ligger bakom en taklist och passerar något hörn och så. Trevlig syssla.
Jag tror att den bästa lösningen hade varit att gå över taket med slang (antingen regla ner eller fräsa ur det gamla taket och peta in slangen i den "rännan") och sedan ner där man vill ner och då jacka ur lite hur väggen så att man kan komma med slangen nedanför taklisten och då kan sätta dosan dikt mot.
//Patrik
Sedan får man väl se hur det går att dra i trådar i en slang som ligger bakom en taklist och passerar något hörn och så. Trevlig syssla.
Jag tror att den bästa lösningen hade varit att gå över taket med slang (antingen regla ner eller fräsa ur det gamla taket och peta in slangen i den "rännan") och sedan ner där man vill ner och då jacka ur lite hur väggen så att man kan komma med slangen nedanför taklisten och då kan sätta dosan dikt mot.
//Patrik
Redigerat:
Eller dra slang med färdiga trådar bakom listen.......
Ja det blir faktiskt ganska snyggt var nyss på studiebesök hos en granne till mina föräldrar där samme elektriker varit framme och det såg bra ut dosorna syns knappt när man försänker dom lite (ca halva dosan) ungefär som man gjorde för i tiden med runda dosor. Jag har fräst ur både väggar och tak i några rum för att dölja kablar men det ska jag inte göra nått mer svårt att veta vart kabeln går efter några år samt mycket jobb för lite nytta. Kanske fixar en bild när rummet är klart men det dröjer nån vecka antar jag.Patrik_Hed skrev:Kulodosor i urfrästa taklister... tjusigt.
//Patrik
Klicka här för att svara