Hej!

Om jag vill ha ha lite värme på i källaren även sommartid och jag har fjärrvärme hur gör jag smidigast då?

stryper alla termostater ovanför källaren och ökar kurvan eller hur ska jag gå tillväga?

har en danfoss central om det har någon betydelse

Har haft lite funderingar på att sätta in en vattenburen fläktkonvektor i torkrummet/tvättstugan också och funderar då lite hur pass effektiv dom är om man t.ex skickar ut bara 25 grader i systemet

Ett alternativ kanske kan vara att sätta in en avfuktare, om det är en lägre fuktnivå du vill ha, eller torka tvätt.

Avfuktare har jag, men jag vill ha 19-20 i källaren och inte 16-17. Tanken är att göra boende del även i källarplan

Redigerat:
Börja med att inreda källaren med det värmesystem du tänkt dig, och sätt ventiler så att du kan stänga av flödet i radiatorsystemet till resten av huset.

Det kan mycket väl hända att när du inrett källaren och nu börjat bo där så får ni ändå 19-20 grader av den passiva uppvärmningen som kommer av ert boende. Och om inte, stäng som sagt av flödet helt och hållet till resten av huset och kör bara i källaren. Så hade jag gjort.

• Gilla
Alva10
  • Laddar…
För de som har "flytande el" ger detta i de flesta fall billigare värme sommartid än fjärrvärmen. kombinera med avfuktning

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.