3 221 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
lite värme i källaren sommartid med fjärrvärme
Hej!
Om jag vill ha ha lite värme på i källaren även sommartid och jag har fjärrvärme hur gör jag smidigast då?
stryper alla termostater ovanför källaren och ökar kurvan eller hur ska jag gå tillväga?
har en danfoss central om det har någon betydelse
Har haft lite funderingar på att sätta in en vattenburen fläktkonvektor i torkrummet/tvättstugan också och funderar då lite hur pass effektiv dom är om man t.ex skickar ut bara 25 grader i systemet
Om jag vill ha ha lite värme på i källaren även sommartid och jag har fjärrvärme hur gör jag smidigast då?
stryper alla termostater ovanför källaren och ökar kurvan eller hur ska jag gå tillväga?
har en danfoss central om det har någon betydelse
Har haft lite funderingar på att sätta in en vattenburen fläktkonvektor i torkrummet/tvättstugan också och funderar då lite hur pass effektiv dom är om man t.ex skickar ut bara 25 grader i systemet
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Börja med att inreda källaren med det värmesystem du tänkt dig, och sätt ventiler så att du kan stänga av flödet i radiatorsystemet till resten av huset.
Det kan mycket väl hända att när du inrett källaren och nu börjat bo där så får ni ändå 19-20 grader av den passiva uppvärmningen som kommer av ert boende. Och om inte, stäng som sagt av flödet helt och hållet till resten av huset och kör bara i källaren. Så hade jag gjort.
Det kan mycket väl hända att när du inrett källaren och nu börjat bo där så får ni ändå 19-20 grader av den passiva uppvärmningen som kommer av ert boende. Och om inte, stäng som sagt av flödet helt och hållet till resten av huset och kör bara i källaren. Så hade jag gjort.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden