Det här kände jag att jag bara måste dela med mig av.
Har släktingar som bor i London. En av familjerna har drabbats av 3 vattenskador på 3 månader, vatten som runnit genom taket från lägenheten ovanför. Detta i ett relativt nyrenoverat hyreshus, centralt i London (dvs man kan tänka sig en kostnadsnivå som Östermalm gånger 4 eller 5).
Det visar sig att engelsmän tar sådana här skador med en klackspark, man tvättar bort mögelluddet och målar om, även om man gjorde just det för 3 veckor sedan.
I samband med detta utryckte min släkting sitt missnöje med detta till fastighetsägaren, och beskrev i svepande ordalag om hur man är van från Sverige med helt täta badrum osv.
Varvid engelsmannen utryckte: Om nu badrumsgolvet skulle vara helt tätt, var skall då vattnet ta vägen om det rinner över från handfatet....