Det här kände jag att jag bara måste dela med mig av.

Har släktingar som bor i London. En av familjerna har drabbats av 3 vattenskador på 3 månader, vatten som runnit genom taket från lägenheten ovanför. Detta i ett relativt nyrenoverat hyreshus, centralt i London (dvs man kan tänka sig en kostnadsnivå som Östermalm gånger 4 eller 5).

Det visar sig att engelsmän tar sådana här skador med en klackspark, man tvättar bort mögelluddet och målar om, även om man gjorde just det för 3 veckor sedan.

I samband med detta utryckte min släkting sitt missnöje med detta till fastighetsägaren, och beskrev i svepande ordalag om hur man är van från Sverige med helt täta badrum osv.

Varvid engelsmannen utryckte: Om nu badrumsgolvet skulle vara helt tätt, var skall då vattnet ta vägen om det rinner över från handfatet....

Fast det är ju en väldigt stor skillnad mellan de flesta husen i England och i Sverige. De bygger ju oftast i sten och vi i trä.

Om man bortser från deras urdåliga traditioner vad gäller rörmokeri, så är det ju ändå så att sten inte alls skadas lika mycket om det kommer vatten på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.