Har flytspacklat med Ardex K75 på golvspån men ytan blev flammig och inte helt jämn. De ljusare partierna bullar upp lite om man stryker med handen. Vad kan det bero på? Tittar man noga så ser man också konturerna av golvvärmeslangen. Det ligger ca 20 mm spackel över slangen.

DSC_0041.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyr en ABS slip och slipa av ytan om du vill à den helt jämn.

Så att ytan blir lite vågig är helt normalt? Ska lägga ett klickvinylgolv ovan så den lilla ojämnheten är så lite så det behövs nog inte slipas. Var mest nyfiken om det blev för mycket eller för lite vatten inblandat?

använd du primer på golvspånet?

Nej, de som hjälpte mig ansåg det inte behövdes då det blev så tjockt! Nu när jag läst på Ardex hemsida så förstår jag att det är det som kan vara problemet! Mindre risk för luftbubblor mm då man primat!

Paul-Staffanstorp
ALLTID primer för vidhäftningens skull ;)

Örfila dina hjälpredor ;)

Paul-Staffanstorp Örfila dina hjälpredor skrev:
😇 Och läs ordentligt innan de hjälper dig nästa gång. Så kan du instruera och de får hjälpa till med att bära säckar, blanda, lyfta hinkar m.m.

Ni som jobbar med det dagligen, primar ni allt efter ni lagt nätet och slangen eller primar ni bara golvspånet och sedan lägger nätet och slangen?

Då jag hade tre rum och över 40 kvadrat att flyta tog jag in lite hjälp av en som hade en pump, så jag trodde han visste vad han höll på med. Men, men, alltid primer..

Paul-Staffanstorp
Primar bara innan nät och slingor läggs eftersom det inte smutsar ner nämnvärt...

AXS
jag tycker det ser ut som för mycket vatten...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.