Jag tänkte tapetsera om i sovrummet. Jag har börjat riva ner tapet, eftersom det var så många lager med gammal tapet så ville jag rensa in till betongen!
Då en tanke slog mig. Det börjar väl bli väldigt populärt med betong? Kan man måla direkt på en betongvägg? om man bredspacklar först och målar sen på spacklet (går det) blir inte väggen väldigt ömtålig då? spacklet är ju ganska så mjukt!

Mvh//Johan
 
Varför bredspackla först? Olika kompisar har i kök resp trappa ren betongvägg som är målad på direkt - ingen spackling. Ser snyggt ut!

Eller är den mkt ojämn?

/alacs
 
Det var så jag hade tänkt mig,, att måla direkt på betongen! ville bara höra så att jag inte är helt ute och cyklar.
Har inte fått bort all spackel än så vet inte hur ojämn väggen är!!

Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.