macgunde macgunde skrev:
NEXANS FQLQ EASY STYR 5G6+2X0,75 är vit samt med styrtrådar för ev. lastbalansering.

Mvh Daniel
Tackar. 253 kr/m från Ahlsell, 150 kr/m från elkatalogen.se, 145 kr/m från elot.se. Alla priser ink moms. Behöver egentligen inte några styrsignaler just nu iaf, men skadar ju inte. Lite lustigt att en sån här specialkabel visar sig vara den billigaste, men good enough för mig hursomhelst :-)

• Gilla
macgunde
  • Laddar…
tommib
Vill bara påpeka att den jag länkade ligger på 5 euro per meter, billigare om man köper hel rulle. Styrsignalerna är iofs bra att ha.

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
E
tommib tommib skrev:
Kolla på tyska sidor. Jag googlade lite snabbt på NYM-J 5G6 och fick då den här
träffen

[länk]

Generellt är tyskarna billigare på elmateriel och i synnerhet kabel.

NYM-J är vad jag förstår ekvivalent med EKK. Fem enkelledare med 6 kvmm tvärsnitt lär vara ett hyfsat ansträngande brottningspass.
Verkar lite suspekt, frakt 4.99 står det, ungefär vad det kostar att skicka ett brev inom Sverige?

tommib
Njaeh.... Jag skulle inte nödvändigtvis vara så misstänksam. Tyskarna är billiga. Kolla på t.ex. Thomann, de har enhetsfrakt 200 kr till Sverige, även om man beställer typ en lastpall.

Edit: Den fraktkostnaden är nog inom Tyskland. Om man beställer till utlandet blir det säkert dyrare.

• Wow
El-Löken66
  • Laddar…
tommib
Ah, jag ser nu att just den sidan inte skickar utomlands. Det finns dock andra sidor som gör det och tyskarna är som sagt billiga på elmateriel. Jag har inte handlat därifrån än men det är bara en tidsfråga. På vissa artiklar är det halva priset mot här, på exakt samma artikel.

E
tommib tommib skrev:
Ah, jag ser nu att just den sidan inte skickar utomlands. Det finns dock andra sidor som gör det och tyskarna är som sagt billiga på elmateriel. Jag har inte handlat därifrån än men det är bara en tidsfråga. På vissa artiklar är det halva priset mot här, på exakt samma artikel.
Ok bra. Hittar du något kan du gärna posta.

Men sen är där väl inte samma märken som i Sverige fast ändå prima prylar, så att säga.

Betalar under 100 lappen för Nexans FQLQ styr, inkl moms.
Du har även 5g6 FXQ-Pure om du inte vill ha styrkandes, men den är en tia dyrare

E
S Sandbygg skrev:
Betalar under 100 lappen för Nexans FQLQ styr, inkl moms.
Du har även 5g6 FXQ-Pure om du inte vill ha styrkandes, men den är en tia dyrare
Berätta mer.

E El-Löken66 skrev:
Berätta mer.

När jag tänker efter så är ju FXQ olämplig utomhus.

Så då återstår ju bara FQLQ som fungerar både utomhus och inomhus.

Jag köper av grossist, Elektroskandia brukar ha bra priser på Nexans

E
S Sandbygg skrev:
När jag tänker efter så är ju FXQ olämplig utomhus.

Så då återstår ju bara FQLQ som fungerar både utomhus och inomhus.

Jag köper av grossist, Elektroskandia brukar ha bra priser på Nexans
Ja, dessa dimensioner är enklast att hitta hos grossist vad jag erfar.

Tyvärr behöver du då vara anställd på en firma för att kunna få vettiga priset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.