Hej!
Har tegelhus från 1964 med källare och har lite funderingar på att installera FTX i det, för att få lite bättre inneluft.
Mine funderingar är:
Har tegelhus från 1964 med källare och har lite funderingar på att installera FTX i det, för att få lite bättre inneluft.
Mine funderingar är:
- Finns det någon nackdel att installera FTX förutom att mitt hus inte riktigt kommer vara så tätt ett hus gärna ska vara vid FTX-installationer?
- Huset har två skorstenar som är relativt långt ifrån varandra. En som används av de öppna spisarna. Den andra används för självdraget och antagligen när huset eldades med olja. Kan den andra skorstenen användas för att dra ventilation ner till källaren? Det är ca 20 cm betong att borra igenom för att komma ner till källaren, och det vore skönt att slippa.
Klicka här för att svara






