1 278 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Lite eljobb vid renovering av kök
Medlem
· västra götaland
· 160 inlägg
Hej,
Jag håller på att renivera lite i mitt kök. Vi byter skåp, vitvaror osv. Hur är det med elen under tiden jag renoverar. Får ajg plocka ner alla dosor mm under tiden jag renoverar själv eller måste man ha elektriker till detta? När köket är klart ska alla uttag upp igen på samma ställen så det är ingen ny el som ska dras.
Får man göra detta själv eller behöver jag anlita en elektriker?
//Magnus
Jag håller på att renivera lite i mitt kök. Vi byter skåp, vitvaror osv. Hur är det med elen under tiden jag renoverar. Får ajg plocka ner alla dosor mm under tiden jag renoverar själv eller måste man ha elektriker till detta? När köket är klart ska alla uttag upp igen på samma ställen så det är ingen ny el som ska dras.
Får man göra detta själv eller behöver jag anlita en elektriker?
//Magnus
får och får. för din/min säkerhet så bör man ju inte pilla i det elektriska.
men om du bryter strömmen, när du skruvar i doser och sådant, så kan du göra det. VIKTIGT!! alla nakna koppar trådar ska ha skydd på sig. även om vet att du har brutit strömmen. så kan någon annan slå på den igen utan att du vet om det. hellre dubbel säkerhet än ingen
men om du bryter strömmen, när du skruvar i doser och sådant, så kan du göra det. VIKTIGT!! alla nakna koppar trådar ska ha skydd på sig. även om vet att du har brutit strömmen. så kan någon annan slå på den igen utan att du vet om det. hellre dubbel säkerhet än ingen
Vidtag också åtgärd för att förhindra tillkoppling. Om du har proppar så skruva in de tomma huvorna, sätt tejp över, skriv en skylt, whatever, gör det tydligt bara. Och kontrollera sedan med instrument att det är spänningslöst)
Klicka här för att svara