Byggahus.se

Lister

1. fia_mstd
    Husägare · Nivå 11
    "kan" man ha de lite högre profilerade listerna i ett 70-talshus? Det hade vi tänkt att ha, men svärfar tog sig för pannan. "Det passar inte i ett nytt hus, det passar bara i galma hus." Nåja, vi gör väl i och för sig som vi vill ändå, men är vi helt ute och cyklar eller? Tycker de små raka 5cm-listerna är så tråkiga!

2. Immobil
    Medlem · Nivå 16

Re: Lister

Visst kan ni ha bredare lister. Jag tycker det är snyggt även i nya hus. Man måste inte ha samma lister som alla andra. ;)

3. MathiasS
    Medlem · Nivå 25

Klart man kan. Tråkiga raka tunnislister går fetbort oavsett när huset är byggt. Jag ser inte alls något konstigt med att nya hus har rejäla listverk.

Här hemma blir det 70mm foder runt dörrar och fönster samt en golvlist som är 95mm bred.

4. A
    Medlem Nivå 10

Framförallt gör bredare/högre lister allting enklare. Täcker bättre ;) Vi tycker dock att släta 40/12 är snyggast, men smaken är som bekant..

5. fia_mstd
    Husägare · Nivå 11

Ah, tack, då struntar vi i svärfar då! ;D Fast känner jag honom rätt kommer han kilandes och hjälper oss att sätta upp dem sen, han tycker det är kul att hjälpa till och det är SÅ välkommet. Dessutom har han en BLÅ sticksåg! ;D

Gersåg förresten, det vore väl bra att ha? Äsch, byter forum för det...

6. A
    Medlem Nivå 10

Gersåg, en bra sådan är att rekommendera ;)