2 785 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Lister
"kan" man ha de lite högre profilerade listerna i ett 70-talshus? Det hade vi tänkt att ha, men svärfar tog sig för pannan. "Det passar inte i ett nytt hus, det passar bara i galma hus." Nåja, vi gör väl i och för sig som vi vill ändå, men är vi helt ute och cyklar eller? Tycker de små raka 5cm-listerna är så tråkiga!
Klart man kan. Tråkiga raka tunnislister går fetbort oavsett när huset är byggt. Jag ser inte alls något konstigt med att nya hus har rejäla listverk.
Här hemma blir det 70mm foder runt dörrar och fönster samt en golvlist som är 95mm bred.
Här hemma blir det 70mm foder runt dörrar och fönster samt en golvlist som är 95mm bred.
Ah, tack, då struntar vi i svärfar då! ;D Fast känner jag honom rätt kommer han kilandes och hjälper oss att sätta upp dem sen, han tycker det är kul att hjälpa till och det är SÅ välkommet. Dessutom har han en BLÅ sticksåg! ;D
Gersåg förresten, det vore väl bra att ha? Äsch, byter forum för det...
Gersåg förresten, det vore väl bra att ha? Äsch, byter forum för det...
Klicka här för att svara