Hej på er!

Jag har byggt odlingslådor här hemma och undrar om någon har tips/råd på hur man kan dölja skönhetsfel i hörnen på rackarn?

Är det enklast att ta två brädbitar och låta de möta varandra och sen skruva på? Finns det färdiga grejer att köpa?

Alla råd/tips mottages med varm famn!

Trevlig kväll på er!

• Trälåda för odling fylld med jord, placerad på en svart markmatta. Vänsterhörnet visar konstruktion av brädbitar. Växt synlig på ena sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Odlingslåda av trä i en trädgård, fylld med jord och små vita stenar. Bräder möts i hörnet med små skönhetsfel.
    Skapa konto
Kanske skulle funka att göra som en husknut? Typ 22x45 på ena sidan och en 22x70 på andra sidan.

• Gilla
IgelSpikey
  • Laddar…
Jag tycker den duger bra som den är!

Tycker också det ser okej ut som det är. Finns ju annars hörnlister att köpa färdiga, men är nog bra att behandla dem för att de ska klara sig ute ett tag.

Ohchips Ohchips skrev:
Kanske skulle funka att göra som en husknut? Typ 22x45 på ena sidan och en 22x70 på andra sidan.
En fördel är att det dessutom blir lite starkare.
En hörnprofil i stål/jörn ör en annan lösning men det beror på vad som passar in.

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Jag vill tipsa om att ha lister som håller platonmattan på plats, finns färdiga att köpa. Då förhindras jorden att trilla emellan. Sen skulle jag ev satt på en överliggare runt om med gerade hörn.

Hej igen! Tack för alla tips och råd. Hörnen sket jag i men byggde ett litet 'lock' till ovansidan istället. Blev snyggt och jag är nöjd! Behöver kapa om en bit som måtten blev lite galet på, men något ska man ha att göra!

• En U-formad planteringslåda av trä med lock under ett träd, stående på grus vid en trästaket, med en burk dryck ovanpå.
    Skapa konto
  • Träplanteringslåda i hörnform med jord och växt, byggd med träramar, stående på ett grusområde. En läskburk står ovanpå lådan.
    Skapa konto
  • Träbädd i ett hörn av en trädgård, fylld med jord och växter. Omringad av stenar och färgglada blommor nära ett träd och ett staket.
    Skapa konto
  • Gilla
Ohchips och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.