Jag har köpt en INR Josephine duschvägg som kan stängas undan. Dock kommer den ju få kontakt med kaklet när den stängs.

Jag undrar vad för list man kan köpa för att skydda duschväggen? Om glasdörren slår i kaklet lär den ju "sprängas" förr eller senare.

Vad kan man köpa för detta ändamål? Både återförsäljaren och Bauhaus föreslog att jag tar ena halvan av en en magnetlist och sätter på. Men det hade ju vart snyggare med en helt transparant list...

Hittar inget om att någon haft detta problem innan på nätet konstigt nog vilket får mig att undra om jag tänker fel...

/Jesper

• Duschhörna med öppen INR Josephine glasduschvägg intill kakelvägg och duschset på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
TheJesper TheJesper skrev:
Hittar inget om att någon haft detta problem innan på nätet konstigt nog vilket får mig att undra om jag tänker fel...
Det normala är väl att man är lite försiktig när man viker undan duschväggen så att den inte slår i kaklet. Det är ju lite friktion som ska övervinnas så det räcker ju inte med att man bara kommer åt duschväggen för att den ska få hög fart.

• Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Ja INR sa att det ej behövs på den modellen som de haft sen 1986... men känns ändå lite läskigt :p

N
Det finns genomskinliga plastlister som man kan limma på glaskanten. Tala med en glasmästare.

• Gilla
TheJesper
  • Laddar…
Jag lyckades få tag på en list via direkt kontakt med tillverkaren INR... Produktnummer: 40000450. Beställd via återförsäljare...

Tätningslist för dörrar från INR med produkt-ID 40000450, genomskinlig och omonterad.
Skapa konto

BirgitS BirgitS skrev:
Det normala är väl att man är lite försiktig när man viker undan duschväggen så att den inte slår i kaklet. Det är ju lite friktion som ska övervinnas så det räcker ju inte med att man bara kommer åt duschväggen för att den ska få hög fart.
Försiktighet går inte alltid att säkerställa när man har småttingar! :rofl:

Ska mycket till för att dörren ska gå sönder, kanske på plats att prata med barnen.....dom blir ju dessutom äldre. ;)
Annars skulle kanske duschdraperi varit bättre...?

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Ska mycket till för att dörren ska gå sönder, kanske på plats att prata med barnen.....dom blir ju dessutom äldre. ;)
Annars skulle kanske duschdraperi varit bättre...?
Härdat glas, i sned vinkel mot stenhårt kakel. : ) Ja, de kanske är som alla säger att det håller, men är mycket nöjd med en list för säkerhets skull...

En helt annan sak, så kan jag tipsa om den duschylleprofil som man sätter innan den duschväggen.
Super att ha till schampo och dyl!
Dessutom förlänger man bredden på duschväggen 10cm.
(och nej, jobbar inte på INR)

• Gilla
TheJesper
  • Laddar…
T
Trams, kommer inte att gå sönder om man inte slänger igen dörren, dörren når ju inte ens över till motsvarande vägg då duschblandaren tar i först om man stänger igen dörren helt. Lustigt det där med hur föräldrar uppfostrar sina barn, hade en kund en gång som absolut inte skulle ha stäng/öppningsbara duschdörrar då "barnen" kanske kunde klämmas emellan dörrarna, dummaste jag har hört.

(Ja, jag har egna barn......)

• Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Trams, kommer inte att gå sönder om man inte slänger igen dörren, dörren når ju inte ens över till motsvarande vägg då duschblandaren tar i först om man stänger igen dörren helt. Lustigt det där med hur föräldrar uppfostrar sina barn, hade en kund en gång som absolut inte skulle ha stäng/öppningsbara duschdörrar då "barnen" kanske kunde klämmas emellan dörrarna, dummaste jag har hört.

(Ja, jag har egna barn......)
Ja mitt barn är bara 6 månader så än är det ingen risk...

Ps. Anledningen till att den ej går mot bakre väggen är platsbrist i bredd, men att vi ändå ville ha ”djupet” på duschutrymmet...

De blev änna gör bra!

• Nytillagda kakelplattor i duschen med en synlig duschmunstycke och glasvägg.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.