Jag hade tänkt använda mig av LIP's tätskiktsssystem i det badrum jag bygger/renoverar. Jag har läst här på forumet och det verkar som om många tycker att det är det bästa - och dessutom prisvärt. Verkar lite bökigt med systemen som använder duk.

Nåväl - i monteringsanvisningen för tätskikt VS 30 (som man tydligen skrev före de nya reglerna kom) så rekommenderar LIP att man först förbehandlar med LIP Primer 54. Men hur ska man göra om man nu ska använda sig av ångspärren VS 20? Ersätter den primern eller ska man prima före ångspärren. Det är lite otydligt i bruksanvisningen. Jag tolkar det som om det räcker med VS 20.

Vad säger ni som vet?
 
Enligt bruxen så kan du använda vs20 istället, men späd den enligt anvisningarna.
 
T
Ja, först VS 20 och sedan VS 30 på det, skippa 54:an.
 
Som sagt, späd med vatten vid behov enligt anvisningarna på första vändan.
 
Gäller det även golvet? LIP's instruktioner är lite otydliga. Ska man prima med spädd VS20 innan man flytspacklar eller använder man vanlig primer?

Det känns lite udda att prima med spädd VS20, flytspackla, prima flytspacklet med spädd VS20 för att sen lägga koncentread VS20? Jag får nog ringa LIP och kolla...
 
T
En primer är en vidhäftare, alltså använder du Lip 54 innan du flytspacklar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.