4 117 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
LIP Primer 54 vs ångspärr VS20
Jag hade tänkt använda mig av LIP's tätskiktsssystem i det badrum jag bygger/renoverar. Jag har läst här på forumet och det verkar som om många tycker att det är det bästa - och dessutom prisvärt. Verkar lite bökigt med systemen som använder duk.
Nåväl - i monteringsanvisningen för tätskikt VS 30 (som man tydligen skrev före de nya reglerna kom) så rekommenderar LIP att man först förbehandlar med LIP Primer 54. Men hur ska man göra om man nu ska använda sig av ångspärren VS 20? Ersätter den primern eller ska man prima före ångspärren. Det är lite otydligt i bruksanvisningen. Jag tolkar det som om det räcker med VS 20.
Vad säger ni som vet?
Nåväl - i monteringsanvisningen för tätskikt VS 30 (som man tydligen skrev före de nya reglerna kom) så rekommenderar LIP att man först förbehandlar med LIP Primer 54. Men hur ska man göra om man nu ska använda sig av ångspärren VS 20? Ersätter den primern eller ska man prima före ångspärren. Det är lite otydligt i bruksanvisningen. Jag tolkar det som om det räcker med VS 20.
Vad säger ni som vet?
Medlem
· Västra Götaland
· 27 inlägg
Gäller det även golvet? LIP's instruktioner är lite otydliga. Ska man prima med spädd VS20 innan man flytspacklar eller använder man vanlig primer?
Det känns lite udda att prima med spädd VS20, flytspackla, prima flytspacklet med spädd VS20 för att sen lägga koncentread VS20? Jag får nog ringa LIP och kolla...
Det känns lite udda att prima med spädd VS20, flytspackla, prima flytspacklet med spädd VS20 för att sen lägga koncentread VS20? Jag får nog ringa LIP och kolla...
Klicka här för att svara