Vi har svårt att välja vad vi skall ha för golv i vårt kök och jag funderar nu på om linoleum skulle kunna vara ett alternativ (det skulle bli rutigt i så fall). Är det någon som vet om det finns fler leverantörer än Forbo och Tarkett? Vilket märke har högst kvalitet och finns det någon som har mer enfärgade plattor (dvs inte "marmorerade")?
Förutom Forbo och Tarkett så känner jag bara till Armstrong. Kvalitén är mer eller mindre identisk mellan de tre även om de har lite olika egenskaper. Vilka som tillverkar just plattor mer än Forbo vet jag inte, men du kan ju alltid skära ut egna plattor ur mattorna.
Jag vill inte vara besserwisser gentemot Moki, men Marmoleum är en kollektion och däribland finns matta på rulle, linoleumplattor och klickplattor.
Jag vill inte vara besserwisser gentemot Moki, men Marmoleum är en kollektion och däribland finns matta på rulle, linoleumplattor och klickplattor.
Tack- skall se om jag hittar vad Armstrong har för färger.1337 skrev:Förutom Forbo och Tarkett så känner jag bara till Armstrong. Kvalitén är mer eller mindre identisk mellan de tre även om de har lite olika egenskaper. Vilka som tillverkar just plattor mer än Forbo vet jag inte, men du kan ju alltid skära ut egna plattor ur mattorna.
Fick hem prover på Forbo Marmoleum Click idag (hade passat bra eftersom vi, om vi väljer detta material, troligtvis kommer att välja ett rutigt golv) och jag måste säga att materialet som sådant känns som klart över förväntan men färgerna (i alla fall den ljusaste av de jag beställde) föll mig inte i smaken alls. Hoppas något annat märke har grå nyanser som passar oss bättre.
Vi har click och tyckte inte heller om ljusgrå utan valde mörkgrå/svart. Går från volcanic ash i köket till randigt volcanic ash/raven i matsal till raven i tv-rum och åter randigt i hallen. Mycket nöjd med golvet och extremt lätt att lägga...
Har du någon bild? Jag har "silver shadow" framför mig (för "grön") och även "volcanic ash" och"eternity". Tycker om de två sistnämnda men är rädd för att det blir för mörkt.kysan skrev:
Klicka här för att svara