Ska lägga marmoleum klick i hallen och vill ha samma utseende på angränsande toalett. Vad jag förstått ska man tätskikta golvet. Vill ha linoleum även på toaletten trots att det inte rekommenderas av tillverka. Funkar det enligt bbr att sätta tätskikt och sedan lägga vilket ytskikt som helst? Vad tror ni om linoleum på toa utan dusch?

Om man bortser från tätskiktskrav och liknande, så finns det en annan aspekt och det är hygienfaktorn.
Linoleumgolv tål inte vilka rengöringsmedel som helst.

På en toalett vill man i regel svabba av ordentligt och gärna gå på med ordentliga rengöringsmedel ibland. Det är inte lämpligt på "marmoleum klick".

Jag har själv ett "marmoleum klick" i min hall och vet vilka egenskaper det har. Jag skulle därför avråda från att lägga in det på en toalett. I en hall fungerar det dock utmärkt.

Jag har marmoleum i mitt kök och svetsad lenoleum i hallen, jag avråder verkligen för att lägga marmoleum i badrum. Det blir fläckar av spillet i köket och regniga stövlar fläckar i hallen - och jag kan ju bara tänka mig hur det kan bli i ett badrum. Kolla våtrumsmattor - de kan finnas med rutigt mönster.

Jag skulle också rekommendera att du tänker om. Kommer det in lite vatten under klickgolvet får det väldigt svårt att torka. Plattorna kan också svälla och skarvarna resa sig, kanske även mögel.

Låter som jag får tänka om då. Tänkte att det inte blir mer nedsmutsning eller blötare på en toalett än i ett kök. Tack för svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.