Husägare
· Östergötland
· 1 inlägg
Efter att ha läst att man kan dreva mellan timmerstockarna för att förhindra drag, beställde jag lin för att prova. Men upptäcker att mellan stockarna på väldigt många ställen är det glipor på flera centimeter med djup på 10-12cm. (Inte undra på att jag upplever det kallt när det blåser)
Hur ska jag göra? Ska jag fylla hela utrymmet med lin? Och hur hårt ska jag isf ”packa” det?
Eller finns det annat sätt att lösa detta?
Hur ska jag göra? Ska jag fylla hela utrymmet med lin? Och hur hårt ska jag isf ”packa” det?
Eller finns det annat sätt att lösa detta?
Har drevat som en galning jag också under våren, kan verkligen understryka vikten av att slå in drevet ordentligt. Jag slarvade och då kommer våra småfåglar och snor drevet
När vi kom upp så hade vi helt plötsligt ett hårigt hus. Har nu drevat på mera, hos oss får inte ett litet linstrå sticka ut, för annars kommer fåglarna.
Klicka här för att svara
