3 807 läst · 12 svar
4k läst
12 svar
Lindab magestic plåt
Någon som har monterat Lindabs nya Magestic plåt som liknar en galvad plåt. Lite rå stil som jag är intresswrad av till mitt nya sten hus men jag jar aldrig sett plåten mer än på en provbit.
Någon som har den på ett hus här på forumet?
Någon som har den på ett hus här på forumet?
Medlem
· 57 inlägg
Vi har magestic på plåtar och takavvattning på vårt nybygge. Mycket nöjda!
Medlem
· 57 inlägg
Såg nu att inlägget var ett år gammalt.. Antar att min kommentar kom lite sent.
Haha lite sent men jag valde magestic och kan säga att den är skit bra.
Man kan skrapa plåten i grusen utan att det blir en skråma typ
var köpte ni det? verkar ju inte finnas någon info någonstans om hur priset skiljer mot vanliga. och ingen som säljer det..
var fick du tag på det? Det verkar ju riktigt bra, som man vill det ska vara, hur kommer det sig att det inte är det de har i bygghandeln....
Köpte genom plåtslagaren så det finns ju massa olika färger som är beställningsvara.
Svårt för bygghandel att ha alla färger i sortimentet för är massa delar till tak avvattning så skulle ju ta mkt plats i butikerna men hör med en lindab återförsäljare så beställer dom hem och jag tror det va samma pris som vanlig svart.
Materialet mörknar lite med tiden men gillar det
Magestic finns bara i en ”färg”, det är ju en speciell plåt som är obehandladKöpte genom plåtslagaren så det finns ju massa olika färger som är beställningsvara.
Svårt för bygghandel att ha alla färger i sortimentet för är massa delar till tak avvattning så skulle ju ta mkt plats i butikerna men hör med en lindab återförsäljare så beställer dom hem och jag tror det va samma pris som vanlig svart.
Materialet mörknar lite med tiden men gillar det![]()
Jo precis och det fanns den och aluzink men som kan finnas som lagervara men magestic hade råare utseende än aluzink
magestic finns inte någonstans att köpa... sånt är så trist. När det verkar vara riktigt bra. Men funkar inte med papptak ser jag nu
Medlem
· 57 inlägg
Hej, vi köpte direkt genom Lindab. Kommer inte ihåg hur mycket priset skiljde sig mot deras andra varianter men inte särskilt mycket tror jag.
Medlem
· Duved
· 15 inlägg
Hej! är intresserad av att se hur det ser ut efter några år, har du möjlighet att lägga upp någon bild?Köpte genom plåtslagaren så det finns ju massa olika färger som är beställningsvara.
Materialet mörknar lite med tiden men gillar det![]()
mvh