6 021 läst ·
12 svar
6k läst
12 svar
Lindab magestic plåt
Någon som har monterat Lindabs nya Magestic plåt som liknar en galvad plåt. Lite rå stil som jag är intresswrad av till mitt nya sten hus men jag jar aldrig sett plåten mer än på en provbit.
Någon som har den på ett hus här på forumet?
Någon som har den på ett hus här på forumet?
Vi har magestic på plåtar och takavvattning på vårt nybygge. Mycket nöjda!
Såg nu att inlägget var ett år gammalt.. Antar att min kommentar kom lite sent.
Köpte genom plåtslagaren så det finns ju massa olika färger som är beställningsvara.B Boan skrev:
Svårt för bygghandel att ha alla färger i sortimentet för är massa delar till tak avvattning så skulle ju ta mkt plats i butikerna men hör med en lindab återförsäljare så beställer dom hem och jag tror det va samma pris som vanlig svart.
Materialet mörknar lite med tiden men gillar det
Magestic finns bara i en ”färg”, det är ju en speciell plåt som är obehandladT Toddep skrev:Köpte genom plåtslagaren så det finns ju massa olika färger som är beställningsvara.
Svårt för bygghandel att ha alla färger i sortimentet för är massa delar till tak avvattning så skulle ju ta mkt plats i butikerna men hör med en lindab återförsäljare så beställer dom hem och jag tror det va samma pris som vanlig svart.
Materialet mörknar lite med tiden men gillar det![]()
Hej! är intresserad av att se hur det ser ut efter några år, har du möjlighet att lägga upp någon bild?T Toddep skrev:Köpte genom plåtslagaren så det finns ju massa olika färger som är beställningsvara.
Materialet mörknar lite med tiden men gillar det![]()
mvh
Klicka här för att svara