LarsSvensson80
Här har det linats regält. Kommer plocka bort linet som sitter över klämmringarna. Det ser tätt ut men det är inte rätt utfört. En fråga, vad kan hända om man bara låter det vara som det är?

• Överdrivet lindad tätning på rörförbindelse med synliga klämmringar och flexibel slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Bra fråga sitt ner ;) det ska inte vara så , inget lin eller tape på klämringar , det ser ut som en s.k. sexkant till höger och gänganslutning till höger på mittbiten där är lin bra , slanganslutningen ska ha en gummipackning som tätar mot sexkanten , den är plan

• Gilla
LarsSvensson80
  • Laddar…
Sålänge det är tätt är det som skulle hända mig att jag skulle bli vansinnig varje gång jag ser det. Men man vänjer sig. Det kommer inte att flyga av men det kan ju börja smådroppa speciellt om man börjar jobba med ballofixen. Håll koll!

• Gilla
LarsSvensson80
  • Laddar…

Bästa svaret

Bygger inte funktionen i klämringen på att just själva "klämringen" blir tillräckligt klämd... :) Alltså, linet riskerar att göra att gängan inte dras åt tillräckligt mycket för att klämringen (som sitter runt kopparröret) ska fylla sin funktion. Även om linet kanske kan stoppa läckage över gängorna finns det inte något som hindrar läckage "bakåt" längs med kopparröret.

Men någon med erfarenhet kanske kan säga hur det brukar bli i praktiken - jag mest tänker högt nu egentligen...

C
Va f-n :poop:
Ser till och med värre ut än hos mig där någon tidigare ägare varit väldigt flitig med gängtejpen på alla möjliga och omöjliga ställen. Ofta på ställen där den gör betydligt mer skada än nytta... :thinking:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.