LarsSvensson80
Medlem
· Västragötaland
· 86 inlägg
LarsSvensson80
Medlem
- Västragötaland
- 86 inlägg
Bra fråga sitt ner
det ska inte vara så , inget lin eller tape på klämringar , det ser ut som en s.k. sexkant till höger och gänganslutning till höger på mittbiten där är lin bra , slanganslutningen ska ha en gummipackning som tätar mot sexkanten , den är plan
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Sålänge det är tätt är det som skulle hända mig att jag skulle bli vansinnig varje gång jag ser det. Men man vänjer sig. Det kommer inte att flyga av men det kan ju börja smådroppa speciellt om man börjar jobba med ballofixen. Håll koll!
Bästa svaret
Bygger inte funktionen i klämringen på att just själva "klämringen" blir tillräckligt klämd...
Alltså, linet riskerar att göra att gängan inte dras åt tillräckligt mycket för att klämringen (som sitter runt kopparröret) ska fylla sin funktion. Även om linet kanske kan stoppa läckage över gängorna finns det inte något som hindrar läckage "bakåt" längs med kopparröret.
Men någon med erfarenhet kanske kan säga hur det brukar bli i praktiken - jag mest tänker högt nu egentligen...
Men någon med erfarenhet kanske kan säga hur det brukar bli i praktiken - jag mest tänker högt nu egentligen...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden