Magnusson77... Nu var ju svaret riktat till TS och inte till dig..
I ditt fall skulle jag efter skrapandet först testat med vinkelslipen med stålborste och/eller en excenterslip med vanligt grovt slippapper. Det är ju lim och inte betong du ska slipa bort.