S
Finns något 2-komp alternativ för att limma våtrumsmatta på golv?

S Snickerick skrev:
Finns något 2-komp alternativ för att limma våtrumsmatta på golv?
Nej det tror jag inte, varför?

S
nino nino skrev:
Nej det tror jag inte, varför?
Jag var väl mest nyfiken egentligen.
Tänkte att det kanske kunde vara lite smidigare. Att använda metoden med häftning kan ju vara lite risky om inte mattan hamnar exakt rätt direkt, tänkter jag.

Ok oftast så lägger man ju strax innan det är superhugg och man har ju oftast matta över på alla håll.
Såg en tok som gjorde hålet för golvbrunnen innan han la ner mattan, gjorde alltså hela hålet med puruskniv, sen vek han in mattan och det var 100% varje gång, fattar inte att man ens kommer på tanken.

Har värmt och gjort 10cm uppvik längs ena kanten på mattan några gånger, då har man en rakt kant att lägga mot väggen

S
Ok.

I detta fallet är det i ett hörn som mattan har släppt från underlaget. Mattan är nu uppvikt i det hörnet ca 60-70cm åt vardera håll. Torrt och fint under, behöver limmas om bara. Men jag är lite fundersam till om/hur jag kan lyckas få in lim under mattan överallt så det inte blir någon liten bubbla utan lim när mattan sedan sitter på plats igen.

S
Något särskilt lim som är bättre? Cascoflex och Kiilto 1000M Eco verkar finnas lätt att få tag på här.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.