Hej!
Jag har en fråga till er kunniga på murning. Bygger i Ytong 4800mm. I deras instruktion har dom en bild där det är lim på stötfogen. Jag har även frågat en annan kunnig här på forumet och han säger lim i stötfogen. Min hantverkare som ringer till Ytong Polen får till svar att det inte behövs. Dom tyckte nästan det var negativt.
Jag tänker att det kanske inte behövs lim men då behöver man säkerställa att stenen verkligen sitter ihop från sidorna vilket man aldrig kan till 100% med tanke på all lim osv som kommer i mellan. Synpunkter tas tacksamt emot!
/Melkis