Hej!

Jag vill poängtera att jag inte är snickare utan är en vanlig Svensson som köpt hus...

Vi har väldigt knarrande golv i en korridor och vi vet att det beror på spångolven undertill.
Vi vill byta laminatgolven men känner inte att budgeten håller för att byta spångolven under också.
Kan man limma skarvarna i spångolvet med trälim och låta det torka till sig? Kan det hjälpa med knarret?
Eller blir det fukt med trälim?

Mvh,
Henrik
 
I inzZzomnia skrev:
Hej!

Jag vill poängtera att jag inte är snickare utan är en vanlig Svensson som köpt hus...

Vi har väldigt knarrande golv i en korridor och vi vet att det beror på spångolven undertill.
Vi vill byta laminatgolven men känner inte att budgeten håller för att byta spångolven under också.
Kan man limma skarvarna i spångolvet med trälim och låta det torka till sig? Kan det hjälpa med knarret?
Eller blir det fukt med trälim?

Mvh,
Henrik
Kan räcka att fullskruva spånet. Förmodligen knarrar det pga att det bara är klamrat alt. Spikat.
 
F falkn skrev:
Kan räcka att fullskruva spånet. Förmodligen knarrar det pga att det bara är klamrat alt. Spikat.
Finns det något standardmått från skarvarna som reglarna ligger under? Så jag vet att jag skruvar rätt? Eller ska jag utgå från spikarna/klamrarna och skruva rätt ner där? Tack för svar.
 
I inzZzomnia skrev:
Finns det något standardmått från skarvarna som reglarna ligger under? Så jag vet att jag skruvar rätt? Eller ska jag utgå från spikarna/klamrarna och skruva rätt ner där? Tack för svar.
Generellt nej. Skruva där det är klamrat.
 
P
Ärligt talat är det lite chansartat att bara skruva i golvet,man vet inte om det är vatten eller elrör under :thinking:
 
Handyman 1 skrev:
Ärligt talat är det lite chansartat att bara skruva i golvet,man vet inte om det är vatten eller elrör under :thinking:
Ja det känns lite riskfyllt. Huset är byggt '78 och så vitt jag vet har rören gjutits fast i grunden (1-plans-hus)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.