Hej! Behövs primer om jag ska limma golvgips på spårade golvsspånskivor utan plåtar? Tacksam för svar

• Gilla
Johannnnnnn
  • Laddar…
Det skadar inte. Primern hindrar vattnet i limmet (Ardex) att suga in i spånskivorna, vilket kan försämra fästet och till viss del deformera spånskivorna (fiberresning). Primern innehåller också vatten och kan ge viss fiberresning men den torkar snabbt.
Jag använder primer på sugande underlag.

• Gilla
björsa
  • Laddar…
B björsa skrev:
Hej! Behövs primer om jag ska limma golvgips på spårade golvsspånskivor utan plåtar? Tacksam för svar
Det beror på vilket lim du använder, bara att läsa på förpackningen.
Ardex S48 behöver du inte prima

• Gilla
björsa
  • Laddar…
nino nino skrev:
Det beror på vilket lim du använder, bara att läsa på förpackningen.
Ardex S48 behöver du inte prima
Ringde ardex fick svaret att primer skadar inte men behövs inte heller

• Gilla
nino
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Det skadar inte. Primern hindrar vattnet i limmet (Ardex) att suga in i spånskivorna, vilket kan försämra fästet och till viss del deformera spånskivorna (fiberresning). Primern innehåller också vatten och kan ge viss fiberresning men den torkar snabbt.
Jag använder primer på sugande underlag.

fick svaret att de inte behövdes men som sagt kanske blir ännu bättre med

Vad har du för konstruktion utan plåtar?

nino nino skrev:
Vad har du för konstruktion utan plåtar?
Liten toalett övervåning där alla slangar går in i fördelar skåp resten av övervåning har med plåtar, tog bort plåtarna där inne för att lättare limma golvgips+ att vi knappt kan ha nå flöde på på golvslingorna då de blir så jäkla varmt på övervåningen. Skiljde bara några grader på nedervåning och övervåningen redan innan vi kopplade in golvvärmen på övervåningen så de där plåtarna behövs inte

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Ok, blev lite nyfiken bara

• Gilla
björsa
  • Laddar…
Finns nåt billigare motsvarande system än ardex 7+8 och ardex 48?
Produkten är säkert bra men företaget verkar minst lika bra på att ta betalt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.