Jag är långt ifrån någon expert men när jag remsade nyligen så limmade jag både under och ovanpå remsan. Jag tänkte att då blir ju remsan ganska genomblöt och man borde se eventuella bubblor direkt istället för när man läger på spacklet. Funkade bra för mig i alla fall.