Hej..

2 frågor om papersremsa

Skal limma papersremsa på kortsidor innan spackling. Använder casco våtrumslimm.


1) Limma ovan på remsan också eller bara under?

2) Fukta papperet innan limning eller inte?

Tack!
 
Jag är långt ifrån någon expert men när jag remsade nyligen så limmade jag både under och ovanpå remsan. Jag tänkte att då blir ju remsan ganska genomblöt och man borde se eventuella bubblor direkt istället för när man läger på spacklet. Funkade bra för mig i alla fall.
 
  • Gilla
preben89
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.