Hej alla,
Undrar om det råkar finnas lite tips ang. konsten att bryta mot gravitationskraften? Jag ska snart sätta panel i taket (mdf-brädor) men vill inte bryta diffspärren (vilket sker om jag skruvar, en annan historia), så jag behöver limma upp dem.
Enda sättet jag vet är att stötta upp med X antal pinnar direkt mot panelbrädorna, men det blir en oändligt massa pinnar och krångel. Vet att jag kan sänka med läkt och skruva i dem, men jag vill ha maximal höjd.
Finns det någon genialisk teknik som gör livet enklare när saker inte vill falla uppåt?
Tack på förhand!
Undrar om det råkar finnas lite tips ang. konsten att bryta mot gravitationskraften? Jag ska snart sätta panel i taket (mdf-brädor) men vill inte bryta diffspärren (vilket sker om jag skruvar, en annan historia), så jag behöver limma upp dem.
Enda sättet jag vet är att stötta upp med X antal pinnar direkt mot panelbrädorna, men det blir en oändligt massa pinnar och krångel. Vet att jag kan sänka med läkt och skruva i dem, men jag vill ha maximal höjd.
Finns det någon genialisk teknik som gör livet enklare när saker inte vill falla uppåt?
Tack på förhand!
I PIR isolerskivor, 100mm. Där ytskiktet (aluminium) på skivan utgör en diffspärr. Passande lim har jag.FredrikR skrev:
https://www.finnfoam.se/produkter/ff-pir
Om du tycker att du kan skruva i väggarna så kan du sätta upp reglar nära taket och låta tvärsgående lösa reglar vila på dessa. Satte upp gipsskivor i taket på friggeboden så här:K Kojfabriken skrev:Hej alla,
Tack på förhand!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får förstås sedan i sin tur stötta upp panelbrädorna med en massa mindre småpinnar...
Tack för tipset!
Misstänker att det är den enklaste metoden.
Misstänker att det är den enklaste metoden.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Använda tunnare glespanel än 28x70 för gipsat innertak
Byggmaterial & Byggteknik -
Ytterpanel som innertak? Nån som testat?
Inredning -
Hur ska jag sätta glespanel för innertak i mitt garage?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur får jag bort limmad panel från gipstaket?
Tak & Vind -
Hur limma träpanel i badrum?
Badrum