6 073 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Limma laminatskivor
Hej, är det det nån som har erfarenhet hur man limmar egna laminatskivor?
Har beställt spånskiva, laminat och spärrlaminat (ca mått 1320*3050). Ska ha 3*40cm bredder. resterande laminat går åt åt framkanterna. hade tänkt limma först spärrlaminat och sen laminatet i ett enda stycke och klyva skivan sen. men jag måste ju spara lite på laminaten åt kanterna,. nån som har bra tips hur man kan skära/såga till dessa remsor först(laminat är ju väldigt skört och kan spricka vid minsta rörelse med tex handklingan)?? Jag limmar med kontaktlim och skulle nog helst använda mig av nån sorts gummivals..nån som vet var man kan få tag på nåt sånt? kanske man kan använda sig av en brödkavel
tacksam för tips
Har beställt spånskiva, laminat och spärrlaminat (ca mått 1320*3050). Ska ha 3*40cm bredder. resterande laminat går åt åt framkanterna. hade tänkt limma först spärrlaminat och sen laminatet i ett enda stycke och klyva skivan sen. men jag måste ju spara lite på laminaten åt kanterna,. nån som har bra tips hur man kan skära/såga till dessa remsor först(laminat är ju väldigt skört och kan spricka vid minsta rörelse med tex handklingan)?? Jag limmar med kontaktlim och skulle nog helst använda mig av nån sorts gummivals..nån som vet var man kan få tag på nåt sånt? kanske man kan använda sig av en brödkavel
tacksam för tips
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Jag byggde ett skrivbord för länge sedan på samma sätt som du tänkt. Jag limmade med kontaktlim och sågare sedan med sticksåg med någotsånär "fint" blad så försiktigt jag orkade. Från början trodde jag det skulle vara omöjligt att få till det med med lite tålamod blev det i princip felfritt.
Tänkte återigen göra något liknande men då jag flyttat drygt 100mil vet jag inte var jag ska få tag på laminat. Var fick du tag på "löst" laminat?
/John
Tänkte återigen göra något liknande men då jag flyttat drygt 100mil vet jag inte var jag ska få tag på laminat. Var fick du tag på "löst" laminat?
/John
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden