Vet inte riktigt vart jag ska placera denna tråd. Men jag har en 40mm granitbänkskiva till ett utekök som tyvärr har gått av. Det har inte så stor betydelse då den ska använads för just ett utekök. Men jag vill sammanfoga den så att det inte fastnar skit i skarven.
Vad är bästa valet för att göra detta? Ska jag köra på någon typ av epoxilim? Behövs ju en viss typ av flexibilitet i och med att stommen för uteköket rör sig lite med årstiderna.

Har båda dessa typer av epoxilim hemma, kan någon vara lämplig?
1776670902346.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Epoxy funkar säkert bra precis som det är men jag hade nog lagt några minuter extra, borrat några hål och kört in små stumpar helgängad stång eller liknande som plugg och sen hade jag limmat ihop det med något riktigt starkt epoxy. Jag har god erfarenhet av JB weld. Men det finns fler riktigt bra epoxylim på marknaden. En tanke som jag lever efter när det gäller epoxy är ju snabbare torktid, desto sämre styrka.

• Gilla
Sander54 och 1 till
  • Laddar…
Att borra och "tappa" hålen är nog klokt.
Jag har lagat "stenskiva" med Plastic Padding, och liknande "kemisk metall". Biltemas "stål-epoxy" funkar nog också.
Fogen blir starkare om den innehåller någon mm lim/fog, och inte är helt "kattkäft" även i sten skulle jag inbilla mig (har haft svårt att fylla minimala "nagg" med kemiskt spackel i t ex marmor, medans täljsten fungerat bra). Har också souvenirer hemma med kullerstenar av "svenskt urberg" som limmats med "Plastic padding" till djur. "Sitter som berget" ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.