janwide
Tänkte limma ihop 2 st 9 mm ekplankor till 1st 18 mm. (Trälim och tvingar.) Och sedan göra en tröskel av denna. Kommer det att hålla? Vet att trälim blir starkt men en tröskel ska ju hålla länge och utsätts för stora krafter. Kraftiga vänner :D

Det kommer att hålla. Kommer det dessutom inte dras skruv igenom vid monteringen?

janwide
Tänker limma fast den.

• Gilla
Globalmagnus
  • Laddar…
janwide
Tänker se till att den ligger dikt mot underlaget så att den sitter riktigt stumt.

Vad är det för underlag?

janwide
Träregel på betongbjälklag. Tyvärr så sticker det fram lite linoleummatta från ena hållet och lite ojämt flytspackel från andra. Men det kanske jag kan få bort så att jag får ett jämnare underlag.

Inga problem. Jag fräser ur dem undertill mot kringliggande golv så det inte blir någon springa utan tröskeln går över golven lite.
Gör dem också med slät översida. Sedan vet jag inte om 9mm definieras som plank;)

janwide
A AndersS skrev:
Inga problem. Jag fräser ur dem undertill mot kringliggande golv så det inte blir någon springa utan tröskeln går över golven lite.
Gör dem också med slät översida. Sedan vet jag inte om 9mm definieras som plank;)
Sant. 9 mm går väl snarast som stockar :crysmile:

Skulle vara om det är klentimmer de sågas ur.................

• Gilla
janwide
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.