32 375 läst ·
73 svar
32k läst
73 svar
Limma fast sättsteg (stepkit)
Tackar, Tackar.....
Du hade så rätt.....det går riktigt bra att handsåga med japansåg
Tänkte sedan olja stegen med en olja som heter Satin Oil Gold. Det är tydligen en oljemousse som är väldigt dryg och ska vara lättarbetad. Man ska kunna beträda det oljade området efter 1 timme. Blev rekomenderad den av en målare. Är det något du har erfarenhet av?
Tänkte sedan olja stegen med en olja som heter Satin Oil Gold. Det är tydligen en oljemousse som är väldigt dryg och ska vara lättarbetad. Man ska kunna beträda det oljade området efter 1 timme. Blev rekomenderad den av en målare. Är det något du har erfarenhet av?
Nej, tyvärr. Stegen har jag inte olja överhuvudtaget, eftersom de var oljade vid leverans. Övriga snickerier i anslutning till trappan har oljats med osmo hårdvaxolja, med utmärkt resultat.scar69 skrev:Tackar, Tackar.....
Det var ett jättejobb med själva målningsarbetet men själva läggningen av stegen var inte alls så jobbigt/svårt att utföra som jag hade trott det skulle vara.
Mattan tog jag bort och det var inga problem med det heller. Drog av mattan och skrapadebort limrester på 2-3 timmar.
Mattan tog jag bort och det var inga problem med det heller. Drog av mattan och skrapadebort limrester på 2-3 timmar.
Har ett litet projekt där jag funderar på att göra som du gjort. Hur fäste du trappnosarna på ekparketten?estwing skrev:
hejsan!
varför köpa detta tokdyra renoveringskit?:S
så här blev min trappa, bläddra ner en bit i bilderna så ser ni, före/efter!!!
[länk]
angående limningen så tog jag PL400, en sträng runt om å lite sick sack i mitten.
sen tog jag smältlim som ni pratat om i hela tiden i tråden att det skall *högga* fast direkt.:O
hur enkelt som helst.
jag byggde min trapp med 14 mm ekparkett å trappnosen 56mm ek foder...d^_^b
mvh
estwing
Ok. Har tyvärr inte någon listpistol. Funderar på att fräsa ur i underkant av klickgolvet. Och sedan limma en trappnos enligt min snygga bild. Tänker att man inte får någon belastning på trappnosen uppifrån och att det även blir snyggt. Vad tror du?estwing skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara