Byggahus.se

Lim på betonggolv

1. Linska
    Medlem Nivå 10
    Hej alla experter! Behöver er hjälp!

Har i hall och kök rivit bort bef. golv ovan betonggolv. Det bestod av plastmattor, flytspackel och under det linoliumplattor (i hall) och hel linoliummatta (köket). Nu är det så att limmet sitter som attan i betonggolvet!I hallen är limmet hårt, torrt och mörkgrått. I köket sitter något slags lumppapper fast i limmet, och det limmet är kolsvart och lite dammklibbigt ( typ trycksvärta)
    HUR FÅR MAN BÄST BORT DETTA??
    VAD ÄR DET FÖR SLAGS LIM?
    När min granne tog hem en golvläggare(pga detta problem) flytspacklade han bara över limmet och lade sedan golv på det, men är inte det lite som att "sopa problemen under mattan"? Kan ju vidare tillägga att någonstans i mitt golv har någon sorts kemisk reaktion uppstått och golvet och därmed hela lägenheten luktar illa >:( . Är just därför jag är skeptisk till en sådan metod...

Ursäkta min kanske röriga tråd, men jag hoppas verkligen att ni kan svara!

Mvh// Malin

2. Jesca_j
    Medlem Nivå 11

Re: Lim på betonggolv

Jag skulle nog ha använt en roterande stålborste till vinkelslipen i detta fallet, det brukar ta det mesta som inte ger sig med annat än grovt våld.
    Använd dammskydd bara! ;)

3. C
    Medlem Nivå 2

Re: Lim på betonggolv

Hyr en HTC slip med dammsugare på CRAMO med diamantverktyg så tar det inte lång stund förrän du har ett rent betonggolv. Vad du än gör så spackla inte över eländet. Ta bort det.

Teknik för hur det funkar kan du se på www.htc-sweden.com dom gör slipmaskiner som CRAMO hyr ut.

Challe