Hej!

Vi har rivit ut lite golv och det sitter kvar limmad grålumpspapp på betongen som är extremt svår att få bort.

Har tidigare haft detta och det slutade med att vi hyrde in en firma som slipade bort det (dyrt)

Har någon tips på hur man kan få bort nedan själv? Typ något lösningsmedel eller är det betongslip som gäller?

Jag har beställt en 125mm skiva för att testa på vinkelslipen med dammsugare. Typ nedan:
https://cuttingtools.se/products/sl...L2KSVNUdM9VdIT9ROrqVQcczERHIHDrsaApmzEALw_wcB

Men tar gärna tips på andra typ av skivor som inte bara smälter limmet!

Jag har skickat in 3 golv för asbestanalys och alla har kommit tillbaka negativa.

Limmad grålumpspapp på betonggolv som är svår att avlägsna, potentiellt med rester av gammalt lim.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Betonggolv med kvarvarande rester av grålumpspapp och lim som är svåra att avlägsna, beläget vid ett hörn med ett eluttag på väggen.
Skapa konto

Betonggolv med kvarvarande fläckar av limmad grålumpspapp som är svår att få bort.
Skapa konto

Tacksam för
Tips!

M Makoz skrev:
Hej!

Vi har rivit ut lite golv och det sitter kvar limmad grålumpspapp på betongen som är extremt svår att få bort.

Har tidigare haft detta och det slutade med att vi hyrde in en firma som slipade bort det (dyrt)

Har någon tips på hur man kan få bort nedan själv? Typ något lösningsmedel eller är det betongslip som gäller?

Jag har beställt en 125mm skiva för att testa på vinkelslipen med dammsugare. Typ nedan:
[länk]

Men tar gärna tips på andra typ av skivor som inte bara smälter limmet!

Jag har skickat in 3 golv för asbestanalys och alla har kommit tillbaka negativa.

[bild]
[bild]
[bild]

Tacksam för
Tips!
Det fungerade utmärkt att få bort både papp och det mesta av limmet med nedan skiva:

https://www.amazon.se/dp/B00ECVVQ10...=1&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9kZXRhaWw

Körde denna och en finare för att städa upp små rester. Se nedan om någon annan har samma fråga:
Tomt rum med grått golv, verktyg såsom en blå borr och en kofot syns mot väggen. En del papp och lim har nyligen tagits bort från golvet.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.