9 794 läst ·
54 svar
10k läst
54 svar
LF utförsäkrar våtrum utan kvalitetsdokument eller med avvikelse?!
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Skulle också säga att det är samma som gällt tidigare. När jag byggde mitt badrum själv ringde jag o frågade vad skillnaden var om jag gjorde själv eller anlitade firma. Kontentan var att om jag gjorde själv och det blev skada så täcktes inte tät och ytskikt. Mtp att jag nog sparade 2-300k på att göra det själv så är det en risk jag får ta.
I övrigt är jag väldigt nöjd med länsförsäkringar östgöta. Aldrig några problem och räknar man in återbäringen som brukar komma ligger de billigast i pris på mycket. Har kanske 12-13 försäkringar hos de.
I övrigt är jag väldigt nöjd med länsförsäkringar östgöta. Aldrig några problem och räknar man in återbäringen som brukar komma ligger de billigast i pris på mycket. Har kanske 12-13 försäkringar hos de.
Jag har också östgöta länsförsäkringar. Vill inte höja ett bolag till skyarna men de ligger bra i pris. Och de gånger jag behövt hjälp av dem (krockad bil, stulen elcykel) har jag fått hjälp och ersättning utan problem.S swirve skrev:Skulle också säga att det är samma som gällt tidigare. När jag byggde mitt badrum själv ringde jag o frågade vad skillnaden var om jag gjorde själv eller anlitade firma. Kontentan var att om jag gjorde själv och det blev skada så täcktes inte tät och ytskikt. Mtp att jag nog sparade 2-300k på att göra det själv så är det en risk jag får ta.
Jo, reagerade på det med när jag kollade föregående års försäkringsbrev och detta som gäller inför förnyelsen. Ingen skillnad mellan de två senaste åren vad jag kan se. Det nya är denna notisenH hempularen skrev:
Jag betalar redan för allrisk och riskerade mao att fortsätta betala för allrisk utan att omfattas av en del av skyddet. Byte blir det troligtvis ändå men mer pga den konstanta avgiftshöjningen och att att ha mig som försatt kund efter 10 år utan skada inte direkt är värt något i en prisdiskussion. Bilförsäkringen gick till en konkurrent inför sista förnyelsen.Marlen Eskilsson skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Denna. Försäkringsbrevet verkar identiskt mellan 2025 och 2026 så det enda spår jag ser av detta är detta så är det då en förändring av praxis? Ett klargörande men ingen ändring alls? Något annat som fått de att informera?H hempularen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Jag har nu bemödat mig med att faktiskt kolla upp LF:s avtalsvillkor. Villkoret som diskuteras i tråden är absolut inte nytt utan har funnits länge. Däremot verkar konkurrerande försäkringsbolag inte ha samma begränsning. Om LF:s begränsning i detta specifika försäkringsmoment är viktig bör man således sondera marknaden för att hitta en försäkring som passar den riskprofil man anser sig ha.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Man blir ju nyfiken på varför de tar upp det som en nyhet, om formuleringen har funnits länge? Eller har de ändrat ngn detalj?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Ja det är lite svårt att förstå.H hempularen skrev:
När ett försäkringsbolag ändrar villkoren så måste kunden meddelas. Meddelandet ska innehålla en sammanfattning av relevanta ändringar samt hela de nya villkoren. Meddelandet måste skickas minst en månad innan att de nya villkoren träder i kraft.
Utan att veta detaljer skickade Folksam ut en ändring i sina villkor typ förra året att skador på yt- och tätskikt inte ersätts. Jag trodde det var standard?Düsseldorff skrev:
Jag har nu bemödat mig med att faktiskt kolla upp LF:s avtalsvillkor. Villkoret som diskuteras i tråden är absolut inte nytt utan har funnits länge. Däremot verkar konkurrerande försäkringsbolag inte ha samma begränsning. Om LF:s begränsning i detta specifika försäkringsmoment är viktig bör man således sondera marknaden för att hitta en försäkring som passar den riskprofil man anser sig ha.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Ja, någon förändring har uppenbarligen skett. Men själva grundvillkoret tycka ha funnits en längre tid.H Hobbyjuristen skrev:
Med viss reservation för att jag inte direkt har lagt ner min själ i detta...
Klicka här för att svara