6 766 läst ·
43 svar
7k läst
43 svar
Leverantör av tjänst till fiber.
Jag kan ställa in i internetbanken att en/flera efakturor automatiskt blir betalda på förfallodatumet, efter att man valt att fakturan ska betalas automatiskt på förfallodatumet så behöver man inte göra något annat än att se till att det är teckning på kontot vid betalningsdag.
Jag har efakturorna på autobetalning just för att inte riskera att dom fastnar om man tex är bortrest. I praktiken som autogiro men skillnaden är att man får fakturan i internetbanken plus att man kan stoppa, byta konto etc innan förfallodatum.
Jag tecknade nytt abonnemang i juni och då fanns inte det alternativet.Nyfniken skrev:
Bahnhof skrev:Varför har ni en faktureringsavgift på 25kr?
Vi vill kunna hålla så låga priser som möjligt på våra tjänster. För att täcka kostnaderna för administrationen av betalningarna tar vi ut en liten avgift för detta. Detta kan ni enkelt välja bort genom att betala er månadsavgift via autogiro. Ni hittar en blankett för detta på er kundsida. Fyll i och skicka in blanketten så ordnar vi resten.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 211 inlägg
Jag tror ni båda har rätt. Dvs Bahnhof "kräver" autogiro, *men* de skickar ändå en faktura elektroniskt (länk till pdf till din email) innan summan dras s.a. du kan kolla den.
Det är iaf så det fungerar för mina båda Bahnhof-konton.
Det är iaf så det fungerar för mina båda Bahnhof-konton.
Flikar in med en kommentar om frågan mitt i allt banksnack. 
Har själv AllTele sedan ung 1år. Dom var billiga på den hastighet 10/10 vi valde och deras tjänst för onlinebackup passade också våra behov. (Lagom datamängd till lagom pris)
IP-telefonin har vi dock från tele2 och deras router hänger sig ibland, skulle förstås kunna köpa en bättre men det förutsätter att Tele2 lämnar ut alla inställningar som behövs. Här valde för låga samtalskostnader till tele2- och comviqmobiler men nu när jag funderar på det så kanske det argumentet har blivit ganska ihåligt. Har inte lyckats övertyga våra vänner att skaffa comviq-abonnemang.
Har hittills bara varit i kontakt med AllTele för att beställa men kan hålla med om att informationen från deras sida kunde varit bättre, jag fick själv ringa för att kolla så min beställning nått fram.
Har själv AllTele sedan ung 1år. Dom var billiga på den hastighet 10/10 vi valde och deras tjänst för onlinebackup passade också våra behov. (Lagom datamängd till lagom pris)
IP-telefonin har vi dock från tele2 och deras router hänger sig ibland, skulle förstås kunna köpa en bättre men det förutsätter att Tele2 lämnar ut alla inställningar som behövs. Här valde för låga samtalskostnader till tele2- och comviqmobiler men nu när jag funderar på det så kanske det argumentet har blivit ganska ihåligt. Har inte lyckats övertyga våra vänner att skaffa comviq-abonnemang.
Har hittills bara varit i kontakt med AllTele för att beställa men kan hålla med om att informationen från deras sida kunde varit bättre, jag fick själv ringa för att kolla så min beställning nått fram.
Verkar som Tyfon är billigast för mig. 284kr i månaden för 100/10.
Telia tar 339kr, Bredband2 297kr, T3 295kr, Alltele 289kr.
Men varför skulle jag vilja att någon sparade min privata trafik? För en femma i månaden slipper jag George Orwell´s flåsande i nacken och det är det ju absolut värt.
Alltele får det bli.
Telia tar 339kr, Bredband2 297kr, T3 295kr, Alltele 289kr.
Men varför skulle jag vilja att någon sparade min privata trafik? För en femma i månaden slipper jag George Orwell´s flåsande i nacken och det är det ju absolut värt.
Alltele får det bli.
Fan Alltele tog: 359kr ... Fel av mig.
Tyfon verkar ha ett toppen erbjudande nu iallafall. Trådlös router och en massa lull lull för 289
Hoppsan, Tyfon kanske man ska akta sig för: http://www.rejta.se/omdome/187715/tyfon+svenska+ab
Klicka här för att svara