6 766 läst ·
43 svar
7k läst
43 svar
Leverantör av tjänst till fiber.
Valde mellan Bahnhof och Bredband 2 , bekant som rekommenderade Bahnhof och så blev det. Har kört 100/10 + IP telefoni problemfritt i ganska precis 1 år nu. Plus med hemligt tfn nummer utan extra kostnad = noll reklam/försäljar samtal!
Bästa av allt då? Man har inte saknat Telia en milisekund.
Bästa av allt då? Man har inte saknat Telia en milisekund.
Hemligt nummer vore kanon, slippa alla dessa j***a säljare. Har börjat med att lufta luren och sedan bara lägga på den.fusion skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Alltele funkar bra men har noll koll på service, dom skiter fullständigt i att värna om kunderna.
Avtalet du tecknar med dem kan dom ändra utan att förvarna.
I mitt fall så ändrade dom uppsägningstiden från en månad till tre utan att skicka ut information om det.
Dom menade att de nya avtalet fanns att läsa på hemsidan. Så med andra ord så måste man in och kolla på hemsidan varje dag om dom ändrat avtalet så du inte blir blåst. Jag kommer aldrig mer i närheten av det företaget.
Detta var endast ett exempel på hur dåligt dom uppfört sig. Vi skulle kunna fylla en tråd om Allteles fasoner.
Avtalet du tecknar med dem kan dom ändra utan att förvarna.
I mitt fall så ändrade dom uppsägningstiden från en månad till tre utan att skicka ut information om det.
Dom menade att de nya avtalet fanns att läsa på hemsidan. Så med andra ord så måste man in och kolla på hemsidan varje dag om dom ändrat avtalet så du inte blir blåst. Jag kommer aldrig mer i närheten av det företaget.
Detta var endast ett exempel på hur dåligt dom uppfört sig. Vi skulle kunna fylla en tråd om Allteles fasoner.
Vi har Bahnhof sedan start 2010. Funkar klockrent både 100/10 och IP-telefoni.
Jag har ingen aning om hur supporten funkar för jag har helt enkelt inte behövt ringa. Fakturan får jag på mail vilket jag tycker är klockrent då jag hatar e-faktura och autogiro.
Jag har ingen aning om hur supporten funkar för jag har helt enkelt inte behövt ringa. Fakturan får jag på mail vilket jag tycker är klockrent då jag hatar e-faktura och autogiro.
Fast det kostar 25 kr extra per faktura om man inte har autogiro, i alla fall om man tecknar nya abonnemang.Nyfniken skrev:
E-faktura är värsta skiten tycker jag. Det funkar kanske för somliga, men jag vill kunna byta bank som jag vill och betala räkningar från vilket konto jag vill.
Bahnhof skickar faktura på mail till mig gratis tror jag.
Bahnhof skickar faktura på mail till mig gratis tror jag.
Enkelt att byta bank: skaffa nya banken - anmäl efaktura i nya banken - när första räkningen kommit i nya banken kan man avsluta den gamla.Nyfniken skrev:
Om du temporät vill betala från en annan bank kan man enkelt stoppa en efaktura att bli betald från orginalbanken och man skriver en egen betalning i den temporära banken.
Men man kan inte betala varandras räkningar, så efaktura går bort! Även om det oftast är jag som betalar räkningarna, så måste frugan kunna göra det om jag blir sjuk, är bortrest etc
Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Nu förstår jag inte. Den information min bank har gett mig är att de inte FÅR låta min fru godkänna en efaktura utställd på mig. Det går inte heller ställa ut dem på oss bägge. Så hur gör du?ennepop skrev: