2 510 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Leveransbeskrivning på Älvsbyhus.
Undrar om någon har möjlighet att lägga upp en leveransbeskrivning på Älvsbyhus. Funderar på Höner. Är även intresserad av köksritningen till höner om någon har den?
Tack på förhand.
Tack på förhand.
Ingen som har en eller vet var man kan hitta en på nätet?
Vill bara upplysa om att Älvsbyhus inte alltid kör med rumsrena metoder när det gäller slutbesiktning och opartisk kvalitetsansvarig.
Jag uppmanar alla som vill bygga Älvsbyhus att kräva att få en besiktningsman via Garbo eller utse en egen samt att se till att anlita en egen kvalitetsansvarig för bygget!
Jag uppmanar alla som vill bygga Älvsbyhus att kräva att få en besiktningsman via Garbo eller utse en egen samt att se till att anlita en egen kvalitetsansvarig för bygget!
Om man vill spara pengar när det gäller Älvsbyhus kan jag rekommendera att lösa förberedandet av grund själv. Det kan man göra genom att kontakta Älvsbyhus huvudkontor i Älvsbyn och begära en beskrivning hur de vill att det ska vara förberett mm innan leveransen av grund och hus kommer. (Denna info bör man också kunna få från den lokale återförsäljaren) Med denna beskrivning kan man sen kontakta utomstående entrepenörer för att sen jämföra offerter.
Alternativet är att göra det lätt för sig och betala Älvsbyhus lokala kontor, men det har visat sig att då får man betala upp till 300 000:- för just denna del av nya husets kostnader.
Detta kan vara ett sätt för den lokale säljaren att tjäna extra pengar genom att ta mellanskillnaden själv. Rimligt ligger denna kostnad på max 200 000.-, oftast mycket billigare.
Alternativet är att göra det lätt för sig och betala Älvsbyhus lokala kontor, men det har visat sig att då får man betala upp till 300 000:- för just denna del av nya husets kostnader.
Detta kan vara ett sätt för den lokale säljaren att tjäna extra pengar genom att ta mellanskillnaden själv. Rimligt ligger denna kostnad på max 200 000.-, oftast mycket billigare.
Klicka här för att svara