Behöver råd om vår utbyggnad. Detta är ännu planeringsstadiet. Tanken är att ha en utbyggnad på ca 3,5-4m bred x 5m lång.
på planritningen där köksfönstrena är, idag har stenlagd "död" yta i norrläge då vi alltid är på baksidan.
inspiration är bilden med fönster (mitten) och även en bild på fasaden idsg där utbyggnaden är höger om entren. Och sista bild är planlösning. Skulle det passa? Några förslag på större matrum?

• Rött trähus med vita fönster och dörr, liten veranda och snötäckt tak, planerat område för utbyggnad till höger om entrén.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd byggnad med vita fönster och dörrar, inramad av träveranda med staket och blomrabatter framför.
    Skapa konto
  • Planlösning för ett hus med kök, vardagsrum, hall, två sovrum, badrum och klädkammare markerade i olika sektioner.
    Skapa konto
Jag förstår inte riktigt tror jag. Är det verkligen fem meter från entrén till där fasaden slutar? Skulle ni behålla verandan? Eller skulle tillbyggnaden gå över hörnet?

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag förstår inte riktigt tror jag. Är det verkligen fem meter från entrén till där fasaden slutar? Skulle ni behålla verandan? Eller skulle tillbyggnaden gå över hörnet?
Nej det är 3,5 och 4 om man skulle ta hänsyn till att bygga under taket på entren. Det blir 5 m djup eller längd (vet inte vad jag ska kalla det.
Tack för din imput var otydligt beskrivet av mig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.